Bouw een schaalbare technische fundering voor de uitrol van onze volledig nieuwe digitale brand experience. Hoe kunnen wij zonder technische beperkingen flexibel maar consistent blijven in de online communicatie en brand feeling door heel europa?
De filosofie van Yakult vindt zijn oorsprong in Japan. Wetenschapper Dr. Shirota vond dat gezondheid beschikbaar moest zijn voor iedereen. Elke dag drinken meer dan 40 miljoen mensen in 40 landen en regio’s Yakult.
Verschillende teams met elk een eigen specialisme. Het complete redesign is in samenwerking met het design & strategie team van Newcraft vertaald naar het nieuwe content platform. Het overzichtelijke design systeem en op componenten gebaseerd cms helpen lokale teams zich volledig te focussen op de content, zonder technische beperkingen.
In samenwerking met een animator is een interactieve product carrousel gebouwd. Een echte eyecatcher. De seamless pagina transitie zorgt voor een intuïtieve ervaring wanneer bezoekers op de productpagina terecht komen, waar de animatie nog een klein stukje wordt voortgezet.
De headless setup zorgt voor flexibiliteit en schaalbaarheid. Bij een op content gedreven platform is de sitespeed performance erg belangrijk, zeker in een samenwerking met onze vrienden van OAK. Het statisch gegenereerde front-end zorgt voor continue performance.
Adviseur en uitvoerder van de techniek. De nieuwe digitale experience moest omgezet worden naar een solide platform waar op uitgebouwd kan worden. Vanuit één codebase kunnen we alle marketing teams helpen hun specifieke wensen tot leven te brengen. Als technisch partner helpen wij Yakult met:
- (Lange termijn) technisch advies.
- Bouw van het nieuwe platform met benodigde koppelingen.
- Technische implementatie van design door Newcraft.
- Technische SEO optimalisatie in samenwerking met OAK.
- Doorontwikkeling, beheer en onderhoud.