Studiodock

Een nieuwe richting voor Studiodock

Een nieuwe richting, een nieuwe website, een nieuw avontuur. Spannend maar wel erg leuk. Hier lees je alles over welke richting we hebben gekozen en wat onze volgende stappen zijn.

Uit een vliegtuig springen?

Onlangs las ik de nieuwsbrief van Roland Grootenboer. Hij beschreef hoe hij onderweg naar een parachutesprong veel problemen voor zich zag. Zitten we niet met te veel mensen in een vliegtuig? Wat als de parachute niet opent? Wat als de wind gaat draaien? Hij ontdekte dat angst een slechte raadgever is want die sprong had hij niet willen missen!

Misschien een rare introductie voor de lancering van een nieuwe website. Maar ook bij deze sprong kwam toch wat angst om de hoek kijken. Een half jaar geleden besloten Quincy en ik dat het tijd was voor een nieuwe stap. Want zoals Roland in zijn artikel mooi omschreef; soms moet je iets proberen om vooruit te komen. Een stapje buiten onze comfort zone. Wij vonden dat het tijd werd voor een nieuwe richting met Studiodock.

Technische Partner voor creatieve agencies

Een nieuwe richting. Nogal een breed begrip. Waar komt dit vandaan en hoe bepalen we de (nieuwe, juiste) richting? We merkten in samenwerkingen met design en branding bureaus dat de kwaliteit van ons (technische) werk hoger werd doordat we alleen de techniek leverden waar we voorheen ook "strategie" en design deden en daar worden wij natuurlijk enthousiast van. Het gaf ons het inzicht dat we vaker met dit soort bureaus moesten gaan samenwerken om meer plezier uit ons werk te halen en niet algeheel onbelangrijk kwalitatief betere resultaten te behalen. Het komt erop neer dat we meer met creatieve agencies willen gaan werken.

Van webapplicaties, websites tot e-commerce oplossingen. We deden alles. Waar we voorheen bijna op elk type opdracht volmondig ja zeiden deden we dat de afgelopen periode steeds minder. Dat resulteerde ook vaak in een “Nee dank je, misschien moet je eens met … gaan praten”. We begrepen steeds beter welk soort opdrachten goed bij ons pasten. Eerlijk gezegd heeft dat best een tijdje geduurd.

Wat betekent dit in de praktijk? De nieuwe richting is de technische partner voor creatieve agencies zijn. In een vroeg stadium helpen we strategie, design- en branding bureaus een duidelijke inschatting maken van een nog te realiseren website. Zij het strategie en design deel. Wij het technische vervolg. Alles wat we vanaf nu bouwen is headless en static (daar gaat Quincy je binnenkort nog veel meer over vertellen) en gericht op een optimale samenwerking met je marketing afdeling of bureau.

We moeten nog wat schaven aan de precieze richting maar de eerste stap is gezet. Het is in ieder geval zeker dat we ons vanaf nu alleen richten op de technische implementatie. Want soms moet je gewoon wat doen om vooruit te komen. Of dit de juiste richting is? De toekomst zal het leren, we hebben er in ieder geval vertrouwen en zin in. Waar we het voorheen niet van de daken schreeuwden gaan we dat vanaf nu wel doen. Wij hebben er zin in, let's do it!

Inside the Studio

Benieuwd naar onze volgende stappen en wil je meer lezen, zien en horen over wat er gebeurt achter de schermen? We gaan namelijk meer publiceren op onze website en socials. Zo proberen we een zo open en eerlijk mogelijk kijkje achter de schermen te geven met Inside the Studio en praten we in onze podcast Agency Runners met agency eigenaren over het runnen van een agency.

We versturen trouwens ook maandelijks een nieuwsbrief waar je je hieronder aan de pagina voor kan inschrijven. Daarin vind je een samenvatting van onze publicaties van de afgelopen maand.

Deze website maakt gebruik van cookies voor het analyseren van gebruikersgedrag.